Az elnökség október 15-én elfogadta az új logó tervét.
A döntés előtt megkérdeztük a tagságot, illetve a sportolók véleményét is az új logóról. A szavazatok alapján 70,2 %-nak tetszik az új logó terve.
A logót Fodor Gergő készítette hosszas előkészítés során!
Az arculati elemek lecserélése hosszabb folyamat eredménye lesz az online és offline térben, így egy ideig még találkozhattok a korábbi arculattal is párhuzamosan.
Az arculati elemek lecserélése hosszabb folyamat eredménye lesz az online és offline térben, így egy ideig még találkozhattok a korábbi arculattal is párhuzamosan.
MERSZ LOGÓ ÚJRAALKOTÁSA
FODOR GERGŐ
A Projektről:
A Brief szerint egy letisztult, sematikus és erőt sugárzó logót kellett készítenem.
Számításba kellett venni, hogy magyar nemzeti színekben, fekete és fehér verzióban is jól nézzen ki és használható legyen különböző digitális platformokon és nyomtatott/hímzett formában is.
Alapos kutatás és ötletelés után arra jutottam, hogy a logónak mindenképpen professzionális hatást kell keltenie.
Nagyon fontos emellett, hogy könnyen megjegyezhető legyen, de ha valaki ránéz, akkor rögtön tudja, milyen sportról is van szó.
A minta története és inspirációja:
A minta inspiróciájót Enahoro Asein képezte, aki nem oly régen hatalmas eredményt ért el Magyar színekben és egy világcsúcsot is húzott.
A szumó felhúzást azért választottam, mert szerintem az erőemelő sport sajátossága, így a szakmában még nem járatos célközönség is majd könnyebben különbséget tesz a súlyemelő sporttól.
Formák:
A lábak között kirajzolódó háromszögforma stabilitást, erőt tükröz. Az erő és maszkulin vonalra pluszban ráerősítenek az éles formák (mint például a vádlinál az megfigyelhető), de mellette vannak kerek formák is, ami kicsit egyensúlyba hozza a logónkat, mert nem csak férfiakat akarunk megcélozni.
A kissé dőlt és térbe helyezett forma plusz dinamikát és érdekességet, sportos hangulatot ad a logónak.
A negatív (átlátszó) elemek izgalmasabbá és modernebbé teszik a logót. Nem beszélve a MERSZ felirat “E” betűjében szintén alkalmazott negatív technikáról és dőlt stílusról, amivel így egy nagy egészet és egységet képez a logóikon (logo mark) és szöveg (logotype).
Színek:
Nagy kihívás volt, hogy a nemzeti színeket is igényes módon elrejtsük a logóban.
Ekkor jött az ötlet, hogy a 3. és egyben végleges/kiválasztott verzióban az E betűvel játszottunk, mivel annak 3 szára egy zászló 3 színének részét is képezheti.
Hogy ne legyen túl sok és olcsó/gagyi hatása a szemnek, így a nemzeti színek mellett a fehér és a fekete színek dominálnak, amelyeknél a fehér a letisztultságért a fekete pedig a modern hatásért felel.
Konklúzió:
Végeredményül kaptunk egy a konkurenciától különböző logót, amit most már bármilyen formában és platformon fel tudunk majd használni. Emellett a fiatalabb generációkat is meg tudjuk célozni ezzel az időtálló, letisztult és könnyen megjegyezhető logóval.